ПЕРЕХІД НА ВИКОРИСТАННЯ ЗАХИЩЕНИХ НОСІЇВ ОСОБИСТИХ КЛЮЧІВ

АЛГОРИТМ ДІЙ

ПОВ’ЯЗАНИХ З ПЕРЕХОДОМ НОТАРІУСІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЗАХИЩЕНИХ НОСІЇВ ОСОБИСТИХ КЛЮЧІВ  ДЛЯ ДОСТУПУ ДО ЄДИНИХ ТА ДЕРЖАВНИХ РЕЄСТРІВМІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

Нагадуємо, всім нотаріусам, що з метою реалізації вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності», Міністерством юстиції України видано наказ від 31.10.2016 №3086/5 «Про врегулювання відносин з використання захищених носіїв особистих ключів» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.10.2016 за №1410/29540), відповідно до якого, державні реєстратори прав на нерухоме майно, державні реєстратори юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, нотаріуси використовують виключно захищені носії особистих ключів з моменту впровадження відповідного програмного забезпечення Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції.

На даний час, все  програмне забезпечення всіх реєстрів переведено в режим роботи із підтримкою одночасно незахищених носіїв ключової інформації (USB-flash, CD тощо) та захищених носіїв ключової інформації.

З 00:00 годин 01 квітня 2017 року програмне забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів, Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Спадкового реєстру,  Єдиного реєстру довіреностей, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань буде переведено в режим роботи із підтримкою виключно захищених носіїв ключової інформації.

Для отримання можливості користувачів Єдиних та Державних реєстрів працювати в новому режимі роботи, необхідно здійснити оновлення програмного забезпечення шляхом завантаження та запуску інсталяційного пакету, доступного за посиланнями: ca.informjust.ua/download/eunais.exe, ca.informjust.ua/download/eunais.zip.

У разі виникнення питань щодо здійснення оновлення програмного забезпечення та його роботи із підтримкою захищених носіїв ключової інформації, просимо звертатись на гарячу лінію Контакт-центру Державного підприємства «Національні інформаційні системи» 0-800-50-85-84 або до регіональних філій підприємства.

Повністю отримати необхідну інформацію можливо за посиланням: https://ca.informjust.ua/download/docs/upgrade_guide.pdf

Для зручності отримання захищеного носія особистого ключа та послуг з обслуговування сертифіката вам необхідно:

  1. Зайти до розділу сайту Акредитованого центру сертифікації ключів органів юстиції України «Послуги та тарифи»/«Підприємцям, нотаріусам, адвокатам» (https://ca.informjust.ua):

НАИС_1

  1. Завантажити форму, заповнити та підписати заяву  про реєстрацію «Заявник – самозайнята особа/фізична особа»:

НАИС_2

  1. До заяви додати копії паспорта громадянина України та облікової картки платника податків та засвідчити копії особистим підписом за зразком: «Згідно оригіналу (дата та підпис)»;
  2. Здійснити оплату (з наданням відповідної квитанції) за захищений носій особистого ключа за тарифом залежно від його типу («Алмаз-1К» – 550 грн., «Кристал-1» – 1 550 грн.) та за обслуговування сертифіката (2 роки – 96 грн., 1 рік – 48 грн.). Оплату можливо здійснити он-лайн того ж розділу сайту:

НАИС_3

  1. З підготовленими реєстраційними документами відвідати один з офісів Акредитованого центру сертифікації ключів органів юстиції України, розміщених у місті Києві та в обласних центрах країни для отримання захищеного носія, генерації ключа та формування сертифіката:

НАИС_5

  1. Після отримання захищеного носія особистого ключа та сертифіката, здійснити реєстрацію нового сертифіката у звичайному режимі роботи реєстрів.

Звертаємо увагу на такі особливості використання захищених носіїв особистих ключів:

  1. Зчитування та копіювання особистих ключів на інші носії інформації є технічно неможливими;
  2. Особистий ключ, який зберігається на захищеному носієві є чинним такий же термін як і відповідний до нього сертифікат (один або два роки);
  3. Захищений носій особистого ключа допускає його повторне використання у разі закінчення терміну дії сертифіката або втрати доступу до особистого ключа в результаті втрати пароля;
  4. Захищені носії особистого ключа можливо використовувати для доступу до: Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань, Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Спадкового реєстру, Єдиного реєстру довіреностей, Державний реєстр друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності, Державного реєстру актів цивільного стану громадян, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Системи електронної звітності нотаріусів, Автоматизована система виконавчого провадження. Доступ можливий як за технологією використання окремих програмних додатків (наприклад, АРМ ДРРП «Реєстрація») так і за технологією доступу до реєстрів через браузер (UnityBase або UB);
  5. За Вашим бажанням та необхідності, помічник нотаріуса може пройти навчання в ДП «НАІС», отримати індивідуальний захищений носій особистого ключа та сертифікат із доступом до всіх згаданих вище реєстрів, але в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно тільки з функцією реєстрації заяв та видачі сформованих документів.

У разі виникнення питань, просимо звертатись до гарячої лінії  ДП «НАІС» 0-800-50-85-84 (з 09:00 до 19:00). 

 

Голова Комісії НПУ

з питань запобігання

та протидії кіберзлочинності                                                           Н.М. Козаєва